Fredag D. 07. August 2020 02:13
Vi ses på Facebook!
Navigation
· Prinzmetal Variant Angina
· Kardiologiske Syndrom X
· Undersøgelser
· Behandlinger
· Skemaer

· Artikler
· Downloads
· Links
· Reklamer for siden
· Nyhedsbreve
· Banner
· Fotoalbum
· Debatforum

· Retningslinier
· Om denne side
· Driftsudgifter
· Donationer
· Kontakt siden
· FAQ/Hjælp
· Artikler af brugerne
· Søg
Nyeste artikler
· Kan du være i den 't...
· Koronararterie spasm...
· Kronisk syg, hvad er...
· Koronararterie spasm...
· Yngre kvinder undlad...
Sidste nye links
· Hvordan bruger du de...
  Sundhedsstyrelsen an...

· Covid-19 påvirker og...
  Tysk undersøgelse vi...

· An EAPCI Expert Cons...
  This consensus docum...

· Inflammation, non-en...
  Systemic inflammatio...

· Hjertepatienter spør...
  Hjertelinjen får løb...

· Prinzmetal Angina
  Vasospastic angina, ...

· Vaccination mod pneu...
  Pneumokokker er en g...

· Severe Coronary Arte...
  Severe coronary arte...

· Coronary Artery Spas...
  Coronary artery spas...

· SmitteStop
  Danmarks officielle ...

Seneste downloads
· Brochure 2020
· Sygepleje til patien...
· Nyhedsbrev December ...
· Oversigt over tidlig...
· Oversigt over tidlig...
Vi anbefaler:
· Foreningen Det Kardiologiske Syndrom X
· Hjerteforeningen
· Patientens Bog
Udenlandske sider
· Inoca International
· British Heart Foundation
· Irish Heart Foundation
· Deutsche Herzstiftung
· Australian Heart Foundation
· American Heart Association
 Udskriv debat
Afstemning om Prinzmetal Variant Angina
Gitte
Så er afstemningen slut på [url]www.prinzmetal.dk[/url].

Spørgsmålet var:

Er der flere i din familie, udover dig selv, som har Prinzmetal Variant Angina?

I alt 10 personer valgte at deltage i afstemningen. Resultat af afstemningen er følgende:

Ja 2
Nej 5
Måske 3

Det interessante er, at i foråret var der (i støttegruppen i Yahoo) en afstemningen med nøjagtig samme spørgsmål. Her fordelte svarene sig som følgende:

Ja 1
Nej 4
Måske 5

Mig bekendt ligger der endnu ikke beviser for, om Prinzmetal Variant Angina rent faktisk er arveligt. Men noget kunne tyde på, at nogle mennesker måske er disponeret til at udvikle det, via for eksempel en gen fejl.

Jeg var en af dem der stemte måske, med min mormor i tankerne. Jeg har fået fortalt, at min mormor i 1960 fik konstateret meget svagt hjerte, og blev derefter sendt på invalidepension i en alder af 50 år. Der er så bare lige det, at på trods af hendes svage hjerte formåede hun at blive 90 år, før end hun døde af alderdom. Min mor har fortalt, at hun kan huske, at min mormor fik nitroglycerin i behandlingen. Men at efter, at hun fik invalidepension, fik hun det langsomt bedre med årene. Så vi har udviklet en teori om, at hun måske havde Prinzmetal Variant Angina.
Gitte

Webmaster

http://www.prinzmetal.dk
fredina
Jeg er en af dem som har svaret ja... og jeg kunne godt tænke mig at dele min oplevelse af det, med jer.... men skal lige finde nogle parpire fra sygehuset , så vil I kunne se hvad jeg mener.
Jeg spurte en gang om det var arveligt men på grund af sjældenheden af sygdommen, er der ike forsket i dette.

jeg vender lige tilbage

de hjertligste Hilsner
Tina

fredina
jeg har fundet min fars journal...

Jeg mistede min far da han blev 40 , lige før jeg blev 18, jeg viste ikke den gang at han gik til undersøgelse på grund af smerter i brystet men er siden blevet klogere.

Min vej gennem systemet, har lige som jer andre været fydt med "kloge" læger som ikke aner noget om prinzmetal.... på et tidspunkt kommer jeg til at tænke på at min læge kan rekvirere min fars journal og døds atest, og se om der er nogen sammen ligning, dels fordi min mor hele tiden, siger hver gang jeg kommer med nye symptomer, fortæller mig at sådan var det også med far.
Jeg havde jo fortalt min læge om mine symptomer som fx. smerte når jeg ligger og kører bil og sidder osv. at de stråler op i hals ude i armene og kæben.... i kender symptomerne.

Her er et lille uddrag af lægernes opfattelse af min far...

gennem 10 år haft tendens til bryst smerter eksempelvis under biltur eler under søvn , smerterne kommer ofte i liggende stiling, smerterne er retrosternale med udstråling op til hals ud i kæbeog ud i begge arme............

de beskriver en arbejds test hvor min far fik et andfald hvor han måtte stoppe , men de kunne intet måle

citat:
skal man konkludere hjertetesten må man sige at der ikke er sikre tegn til iskæmi pt.s symptombeskrivelse er meget malende , nærmest som taget ud af en lærebog .... ( vil lige sige min far kunne ikke læse han var stærk ordblind) ,

man antyder at hans smerter er psykiske .... ( jeg bliver vred når jeg læser det igen) Pfft

disse tester foregår sommeren 1982 min far dør d. 6 dec. 1982
da han dør har han haft vagt lægen ude flere gange i weekenden, som ikke tager hans smerter alvorligt, og hans egenlæge vil ikke komme da de ringer om formiddagen, min far dør mens de venter på at egenlæge skal blive frædig med sin konsultation, og da ambulancen når frem kan han ikke genoplives.

Da min læge læser min fars journal ringer han straks til mig, og sørger for at jeg bliver medicineret , vores historier ligner hinanden akurat på samme måde som vores herinde gør.
Jeg tror på det er arveligt.

de hjertligste Hilsner
Tina

Social deling: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet dette Yahoo Favoritter

Spring til debat:
Translate this page
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 196
· Nyeste bruger: Lindag
Replikboks
Du skal være logget ind for at skrive en replik.

29. maj 2020 10:33
Jeg ønsker jer alle en god pinse.

08. april 2020 21:58
I ønskes alle en God Påske Easter04

10. marts 2020 13:06
Det er skam så lidt Anni Tup

04. marts 2020 15:49
nyder at få besked hver gang der er nyt herinde. Tak Gitte

29. februar 2020 22:12
Tup

28. februar 2020 23:32
Ikke mere end alle andre danskere https://hjertefore