Fredag D. 07. August 2020 03:01
Vi ses på Facebook!
Navigation
· Prinzmetal Variant Angina
· Kardiologiske Syndrom X
· Undersøgelser
· Behandlinger
· Skemaer

· Artikler
· Downloads
· Links
· Reklamer for siden
· Nyhedsbreve
· Banner
· Fotoalbum
· Debatforum

· Retningslinier
· Om denne side
· Driftsudgifter
· Donationer
· Kontakt siden
· FAQ/Hjælp
· Artikler af brugerne
· Søg
Nyeste artikler
· Kan du være i den 't...
· Koronararterie spasm...
· Kronisk syg, hvad er...
· Koronararterie spasm...
· Yngre kvinder undlad...
Sidste nye links
· Hvordan bruger du de...
  Sundhedsstyrelsen an...

· Covid-19 påvirker og...
  Tysk undersøgelse vi...

· An EAPCI Expert Cons...
  This consensus docum...

· Inflammation, non-en...
  Systemic inflammatio...

· Hjertepatienter spør...
  Hjertelinjen får løb...

· Prinzmetal Angina
  Vasospastic angina, ...

· Vaccination mod pneu...
  Pneumokokker er en g...

· Severe Coronary Arte...
  Severe coronary arte...

· Coronary Artery Spas...
  Coronary artery spas...

· SmitteStop
  Danmarks officielle ...

Seneste downloads
· Brochure 2020
· Sygepleje til patien...
· Nyhedsbrev December ...
· Oversigt over tidlig...
· Oversigt over tidlig...
Vi anbefaler:
· Foreningen Det Kardiologiske Syndrom X
· Hjerteforeningen
· Patientens Bog
Udenlandske sider
· Inoca International
· British Heart Foundation
· Irish Heart Foundation
· Deutsche Herzstiftung
· Australian Heart Foundation
· American Heart Association
 Udskriv debat
Information om Prinzmetal Variant Angina og Syndrom X
Gitte
Jeg tror, at de fleste af os har prøvet at side ved lægen, og beskrive nogle symptomer, som man har en mistanke om, at det kan have noget at gøre med ens diagnose. Hvorefter ens læge siger, at det har ikke noget med sagen at gøre. Hvis man så er så heldig at få kontakt med en anden patient i samme situation, og spørger: Har du nogenside har bla. bla. ... Angry og vekommende så svar ja. Så bliver man jo helt glad, for pludselig er man bare lidt normal Grin

Så her har du muligheden for at dele dine erfaringer med symptomerne på din hjertesygdom, og måske finde svar på nogle af dine spørgsmål.
Gitte

Webmaster

http://www.prinzmetal.dk
Anonym Bruger
Jeg kan godt genkende Gittes beskrivelse af mødet med lægen/erne.
Jeg havde symptomer i 6 år før en ny praktiserende læge nævnte spasme angina. Jeg kunne også selv se at mine symptomer ikke var de samme som andre hjertepatienters, og af den grund ledte jeg så efter andre årsager til mine symptomer.
Det jeg klagede over var, at jeg ikke kunne få vejret (astmalignende), uro/ubehag/lette smerter i hjertet. Rigtig mange og varierende ekstreslag, i perioder med mange symptomer. En "klump" i den øvertst del af brystkassen/halsen, som blev værre ved feks stress. Udbredt træthed. Fornemmelser ud i venstre arm og op i halsen, kæben, ondt i tænderne, øret. De sidste symptomer kulminerede også 2 gange med blodpropper i hjertet. Hertil så det ud som alm hjertesygdom. Men når jeg efterfølgende kunne fortælle kardiologerne, at mine anfald kom i perioder, at jeg ofte kunne motionere mig fra symptomerne og at de ihvertfald ikke var betinget af anstrengelse, ja, så trøstede bla. en kardiolog mig med, at det ihvertfald ikke var hjertesygdom!!!!!
Det lysnede først da lægerne for 1 år siden,så spasmer i hjertet under en hjerteundersøgense (KAG) og min praktiserende læge nævnte spasme angina. Da jeg efterfølgende læste hvad jeg kunne finde (ikke meget), faldt mange brikker på plads. Det var en lettelse at mine symptomer kunne forklares. Selv om det betød at jeg rent faktisk havde en hjertesygdom, var det bedre for mig at kende årsagen til mine problemer. Jeg har tidligere været tilbøjelig til at ignorere mine symptomer(lægen sagde jo at der ikke var noget galt), hvilket bare gør det hele meget værre. Nu får jeg for første gang medicin som jeg kan mærke er rigtig. Ikke optimal, men det håber jeg kan justeres.
Det var alt, meget kortfattet. Håber nogen kan bruge det.
Bedste hilsner Susanne

Gitte
Vi er allesammen forskellige, men alligevel kan jeg se, at der er flere symptomer der går igen. Og hvor mærkeligt det end lyder, så er det næsten betrykkende.

Ting som kan uløse anfald/kramper hos mig:

- Kulde
- Stres
- Stort måltid
- Høj luftfugtighed
- Op til og under min menstruation får jeg flere kramper

Symptomer:

- Åndenød (netop som Susanne beskrev, nærmest astmalignende)
- Trykkende for brystet, trækker op i skulderen og ud i venstre arm. I visse tilfælde op i kæben.
- Træthed
- Hoster i starten af en dårlig periode. Jeg lyder, som en der ryger 2 pakker smøger om dagen. Her vil jeg gerne understrege, at jeg har aldrig røget i mit liv.
Gitte

Webmaster

http://www.prinzmetal.dk
fredina
jeg ved ikke om I kender det , måske kender I det uden at tænke over det , men jeg syntes at have læst at nogen af jer døjer med hoste.

Når jeg ligger i min seng, inden jeg skal sove kan jeg få hoste anfald, jeg
kan blive ved og ved. det skyldes at hvis hjertet er belastet har det svært ved at fjerne væsken fra kroppen , så lige som man kan få vand i benene kan man få vand i lungerne, det kan godt være at lægen har set det som er "meget værre" og han ikke kan høre noget , det er immervæk belastende, nå men her kommer tippet ( fra min mand ) og det er nitrogryserin, personligt bruger jeg spraye , den giver mig ikke så slem hovedpine som piller. Og det hjælper på hosten selv om jeg ikke har kramper på det tidspunkt. Så jeg venter ikke på kramperne men tar det i opløbet.

OSmile

Social deling: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet dette Yahoo Favoritter

Spring til debat:
Translate this page
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 196
· Nyeste bruger: Lindag
Replikboks
Du skal være logget ind for at skrive en replik.

29. maj 2020 10:33
Jeg ønsker jer alle en god pinse.

08. april 2020 21:58
I ønskes alle en God Påske Easter04

10. marts 2020 13:06
Det er skam så lidt Anni Tup

04. marts 2020 15:49
nyder at få besked hver gang der er nyt herinde. Tak Gitte

29. februar 2020 22:12
Tup

28. februar 2020 23:32
Ikke mere end alle andre danskere https://hjertefore