Søndag D. 21. Oktober 2018 16:21
Vi ses på Facebook!
Navigation
· Prinzmetal Variant Angina
· Kardiologiske Syndrom X
· Undersøgelser
· Behandlinger
· Skemaer

· Artikler
· Downloads
· Links
· Reklamer for siden
· Nyhedsbreve
· Banner
· Fotoalbum
· Debatforum

· Retningslinier
· Om denne side
· Driftsudgifter
· Donationer
· Kontakt siden
· FAQ/Hjælp
· Artikler af brugerne
· Søg
Nyeste artikler
· Kronisk syg, hvad er...
· Koronararterie spasm...
· Yngre kvinder undlad...
· Hjerte symptomer rel...
· Ugebladet Søndag
Sidste nye links
· Sociale Ydelser - Hv...
  Sociale Ydelser 2018...

· Avanceret CT-scannin...
  FFR-CT sparer patien...

· Sociale Ydelser - Hv...
  Sociale Ydelser 2017...

· Forskning: Brug høje...
  Ny forskning lavet a...

· Værd at vide 2017
  I Håndbogen \"Værd a...

· Medicinkortet
  App som hjælper dig ...

· Samarbejde om forskn...
  Professor Hans Erik ...

· Om min.medicin.dk
  En app fra Lægemidde...

· Indlægssedler
  App\'en \"Indlægssed...

· Danske kolesterolanb...
  Det er ikke længere ...

Seneste downloads
· Sygepleje til patien...
· Brochure 2014
· Nyhedsbrev December ...
· Oversigt over tidlig...
· Oversigt over tidlig...
Vi anbefaler:
· Foreningen Det Kardiologiske Syndrom X
· Hjerteforeningen
· Hej Sundhedsvæsen
· Patientens Bog
Udenlandske sider
· British Heart Foundation
· Irish Heart Foundation
· Deutsche Herzstiftung
· Australian Heart Foundation
· American Heart Association
Få teksten læst op
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk
 Udskriv debat
Samarbejde med Eva Prescott
annisj
Jeg har i dag modtaget en mail fra Overlæge Eva Prescott som for nylig fik 8 millioner til at forske i småkarsygdom.
Og hun skriver bl.a:
Jeg er meget glad for bevillingen og tror virkelig det vil ændre vores viden om og ikke mindst holdningen til brystsmerter uden stenoser. Hans Erik Bøtker er også tilknyttet projektet - lidt perifert fordi han har travlt med meget andet forskning men vi er glade for at kunne trække på hans viden om Syndroma X.

Desuden er hun glad for at kunne trække på mig/foreningen omkring forskningprojektet.
Det er vist den bedste mail jeg længe har modtaget og hun har desuden lovet at holde mig orienteret omkring forskningen, ligesom hun måske for brug for personer til medvirke.
Det er da meget positivt at der endelig er en der vil høre på hvad vi som patienter kan fortælle lægerne. Endelig ser det ud til at vi kan blive anerkendt som patienter med en hjertesygdom.
Anni- Formand for Det Kardiologiske Syndrom X

Ingrid
Hej Anni
Ja det lyder som det bliver taget meget alvorligt. Og det kan vi kun være meget glade for. Måske vi hen ad vejen får svar på alle vore spørgsmål der dukker op hele tiden.
Endelig et forskningsprojekt vi kan få gavn af.
Knus Ingrid

bricko
Hej. Jeg har fulgt lidt med på afstand af Evas forskning. Nu er der tilsyneladende lidt nyt. Og jeg opfatter det som om hun ser en (stor) del som psykisk betinget.
http://videnplus....nderledes/
Tror på Prinzmetal bliver mere og mere udbredt som "funktionel lidelse" CryMad3

Gitte
For det første er artiklen tilbage fra januar 2015, så der har ikke lagt noget færdig omkring projektet på daværende tidspunkt.

For det ande,t så er det der beskrives i artiklen ikke Prinzmetal Variant Angina men det Kardiologiske Syndrom X, da der er fokus på de små blodkar på hjertet. Desværre for dem med Syndrom X så står den allerede på listen over diagnoser som betragtes for at være en funktionel lidelse Frown

Jeg ved at Eva Prescott skal holde foredrag til generalforsamlingen i Foreningen Det Kardiologiske Syndrom X til maj 2019, og der forventer jeg da helt klart at der kommer nogle resultater på bordet.

Stress, ja stress kan forværre hjertesygdom, det tror jeg de fleste af os kan skrive under på. Hvor stor en betydning den har, er svært at sige, men jeg tror personligt der er flere ting der spiller sammen, så man ikke bare kan sige at det er pga stress.

Vi kommer nok aldrig helt uden om, at der altid vil være nogle læger der har holdningen, at patienten er "hysterisk" eller hypokonder. De har altid været der (i hvert fald i de 16 år jeg har været syg). Men jeg tror at vi skal afvente indtil der ligger nogle håndfaste resultater på bordet før end at vi maler fanden på væggen. Jeg har ikke indtryk af, at Eva Prescott er en af dem der bakker op om funktionelle lidelser, men jeg kan selvfølgelige tage fejl...
Gitte

"Viden er magt" Citat af Francis Bacon, 1561-1626

"Solidaritet er kærlighed til folk, man ikke kender" Citat af Martin Andersen-Nexø, 1869-1954

http://www.prinzmetal.dk
bricko
Sorry Blush Frown
Havde ikke set årstal Cry
Havde dog set for et par år siden, at hendes forskning skulle afsluttes i 2017! Dog har jeg ikke set nogle konklusioner derpå Hmm

Gitte
Planen var - ganske rigtigt som du skriver - at de skulle være færdige i 2017, men forskningen har vist sig at blive mere omfattende end først beregnet, og derfor er resultaterne forsinket. Desuden mener jeg at have hørt, at forskningen har givet så meget af sig, at der er arbejde nok yderligere år frem ad, så der kommer nok til at gå et stykke tid før end de er helt færdige.
Gitte

"Viden er magt" Citat af Francis Bacon, 1561-1626

"Solidaritet er kærlighed til folk, man ikke kender" Citat af Martin Andersen-Nexø, 1869-1954

http://www.prinzmetal.dk
annisj
Hej igen
Eva kommer og fortæller om resultaterne til årsmødet 2018. Spændende hvad hun har fundet ud af.
Anni- Formand for Det Kardiologiske Syndrom X

bricko
Hvornår er årsmødet? Wink
Jeg har forsøgt at se kardio X begivenheder, og kan se der indkaldes til årsmøde d. 1. maj, så jeg gætter på jeg kigger forkerte steder Wacko 2
Jeg vil vente med spænding på hendes udmelding, og håber det bedste i disse "funktionelle tider"! Tup

Social deling: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet dette Yahoo Favoritter

Spring til debat:
Translate this page
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 196
· Nyeste bruger: Lisa Bolland
Replikboks
Du skal være logget ind for at skrive en replik.

23. september 2018 09:40
Velkommen til Lisa Bolland Cool

09. juni 2018 15:14
Tup

07. juni 2018 20:59
Tak for hilsen på min fødselsdag Smile

13. april 2018 15:28
DK Tillykke med fødselsdagen Rita New Year02 Birthday Cake

01. februar 2018 11:51
DK Tillykke med fødselsdagen Ninavoss Cool

19. januar 2018 19:16
DK Tillykke med fødselsdagen kamille Smile